Els membres de la candidatura amb la què Compromís per Quatretonda concorrerà a les properes eleccions municipals s’han estat reunint aquestes darreres setmanes en diferents associacions del poble per tal de recollir les seues inquietuds i necessitats.

Segons el col·lectiu aquestes reunions les fan perquè pensen que la participació ciutadana ha de ser una pota fonamental per a dur endavant el poble. Van començar elegint els membres de la seua candidatura en primàries obertes a tots els veïns per a continuar ara amb aquestes reunions sectorials.Asseguren que en el moment que ells entren a governar s’instaurarà una manera de fer política completament diferent a la que hi ha hagut en els darrers 4 anys: s’escoltarà a les persones. Es crearan diferents consells de participació ciutadana, com el de cultura, esports o joventut, entre d’altres. Aquests consells seran els que definisquen les polítiques a seguir en els respectius àmbits.

La primera de les reunions va ser amb els Amics del Buscarró per tal de conèixer de primera mà les necessitats de la Serra així com les d’ells com a associació. Segons indica el col·lectiu, la trobada va ser molt profitosa ja que van poder comprovar que les propostes que ells porten al programa electoral en aquest camp són realment necessàries, com per exemple, la millora de les infraestructures de prevenció d’incendis, entre d’altres. A més, van recollir alguns suggeriments interessants de l’associació.

També s’han reunit amb les associacions esportives en la què van participar el Club de Raspall, el Fuig que et Xafe i el Club de Futbol. Aquestes associacions i els membres de Compromís que van assistir coincidiren amb la necessitat de mantenir les instal·lacions esportives en condicions així com de repartir d’una manera més justa i raonable les ajudes a l’esport i que promoguen més l’esport de base. Així mateix, es va reclamar una major implicació de l’Ajuntament en les competicions esportives que s’organitzen al poble, com la Volta a Peu.

Una altra reunió ha sigut amb diferents associacions culturals del poble, com el Dorresment i el Grup de Danses, en la que s’ha posat de manifest la necessitat d’una programació cultural variada, repartida al llarg de tot l’any i feta entre totes les persones interessades en promoure la cultura al nostre poble.

La Unió de Llauradors ha posat sobre la taula la millora dels camins, que creuen que és fonamental, la vigilància del terme, sobretot en l’estiu que és quan es produeixen els furts de la fruita i un pla de xoc per a lluitar contra les plagues.

També tenen previst fer en els propers dies diferents encontres amb l’Escola, l’A.M.P.A, els jubilats, els colombaris i les bandes de música, entre d’altres.

A més a més, recorden que si alguna persona a títol individual els vol fer arribar les seues propostes ho poden fer al seu web dins de la iniciativa PARTICIPA, posant-se en contacte amb ells o el proper dissabte al mercat on mentre es pren un suc de taronja es podran compartir totes les inquietuds que es tinguen amb diferents membres de la candidatura.