Creiem que una democràcia plena implica una societat i una ciutadania compromesa amb els afers públics i un sistema polític que fomente la participació d’aquesta ciutadania en la presa de decisions públiques. Per això creiem necessari fer reformes i introduir nous mecanismes que permeten recollir l’opinió ciutadana més sovint i amb major incidència, innovar i experimentar fórmules per apropar les institucions a la ciutadania, convertir la participació política en un acte quotidià. Mesures que, en definitiva, situen el ciutadà en el centre del procés de decisió de les polítiques públiques i de la vida política i no el deixe com a un simple client o usuari. Estem parlant de fer un salt qualitatiu endavant, avançant cap a la Democràcia Participativa.

Per tot això, els Joves amb Compromís de Quatretonda creiem necessari passar de la retòrica als fets. Per a nosaltres la participació ciutadana és un objectiu estratègic i fonamental que ha d’impregnar el conjunt de l’activitat de la societat civil i de les institucions públiques.

Creiem que el primer pas per a començar a implantar una verdadera democràcia és fent-ho en els àmbits més directes i propers. Per aquest motiu plantegem un esborrany, totalment obert, de procediment de participació ciutadana a Quatretonda i per tal de que el procediment definitiu siga el què els veïns i les veïnes de Quatretonda volem, en el següent enllaç www.participa.quatretonda.info podeu consultar l’esborrany del procediment de participació ciutadana i fins el proper 28 de febrer, fer totes aquelles aportacions al document què es consideren necessàries. A més a més, dissabte 1 de març, al saló d’actes de l’ajuntament, a les 7 de la vesprada, realitzarem una assemblea  a la què esperem contar amb la presència de totes les associacions, sindicats i partits polítics de Quatretonda, així com totes les persones què a títol individual vulguen participar, per tal de decidir, entre tots i totes, quin model de participació ciutadana volem. Aquest procés acabarà el 31 de març quan el reglament, que elaborem entre tots els veïns, arribe i es vote en el plenari ordinar.

L’elaboració del procediment de participació ciutadana de Quatretonda és el primer projecte què els veïns i veïnes de Quatretonda realitzarem amb una vertadera democràcia participativa, per la qual cosa, des dels Joves amb Compromís de Quatretonda us animem a que en formeu part!

www.participa.quatretonda.info